pátek 23. října 2015

KMA/POK - 6. týden

Z předchozích týdnů víme jak popsat libovolná data pomocí formátu založeném na bázi XML. A také už umíme popis formalizovat pomocí některého z jazyků pro popis dokumentu.
Nyní se dostáváme k otázce co dělat v případě, že mám data v nějakém formátu (víceméně se nemusí jednat o XML formát, ale my se zatím u značkovacích jazyků zůstaneme) a potřebujeme je převést do formátu jiného. V našem případě nepůjde ani tak o harmonizaci dat, ale spíše o převod dat do grafické podoby, tedy do webové mapy.
Proto se podíváme na transformační jazyky, konkrétně na XSLT - Extensible Stylesheet Language - Transformation. V šestém týdnu se podívejte na teorii XSLT - k dispozici je

7 komentářů:

  1. Dobrý den

    Přidávám odkaz na rešerši zdrojů pro článek:
    https://docs.google.com/document/d/1_T5bB2K5d2Uz2YjOXw7wQHTaO0R4b4vvIV3sZvtNWew/edit?usp=sharing

    V rešerši jsem se soustředil přímo na téma aplikací pro sledování polohy při sportu. Mohl jsem přidati i články o online mapách obecně, ale chtěl jsem soustředit přímo na danou tématiku. Pokud Vám bude v rešerši něco chybět, budu se nedostatky snažit opravit co nejdříve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rešerše zatím obsahuje pouze aplikace, které budete porovnávat. Z tohoto pohledu ji považuji za dostatečnou, pokud se bude srovnání týkat i aplikací zmíněných v článku Jak začít běhat a sportovat s Androidem?.
      Chtělo by to ještě doplnit nějaké články, které se zabývají účelem práce tedy srovnáním. Pro hledání těchto zdrojů použijte raději Google Scholar, kde najdete odborné nikoli populárně naučné texty.
      Doplněnou rešerši mně prosím zašlete ještě ke kontrole.

      Vymazat
  2. Omlouvám se za pomalejší reakci, ale pátrání po kvalitních článcích bylo i s pomocí google scholar delší a složitější než jsem čekal. Problém byl zejména v tom, že většina článků, které se zdály být pro semestrální práci použitelné byla přístupná pouze za nemalý poplatek a tak se pátrání po volně přístupných zdrojích poněkud protáhlo. Jinak děkuji za radu ohledně google scholar. O existenci této služby jsem nevěděl a její pomoc byla neocenitelná.

    Rozšířená rešerše je k dispozici na adrese:
    https://docs.google.com/document/d/1BVHAO-hbYjwxsDSfDIjfK4dlSJSI7GInJ_qiYtiMIDE/edit?usp=sharing

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím nové zdroje týkající se tvorby aplikací (navíc jsou starší a pochází z jedné organizace), ale stále postrádám něco o porovnávání...

      Vymazat
  3. Doplnil jsem do rešerše i několik článků o hodnocení map. Snažil jsem se nejdřív najít zejména zahraniční zdroje, ale volně dostupné články se pro dané téma nehodily a ceny za zpřístupnění článků na placených serverech většinou nabízejí členství na delší dobu a ceny za přístup nejsou zrovna nízké. Nakonec jsem zkusil štěstí se zadáním dotazu v češtině a slavil jsem úspěch. \rozšířenou rešerši najdete pod stejným odkazem jako předchozí verzi. Omlouvám se za zdlouhavý proces, ale čekal jsem, že vědecké informace budou dostupnější.

    Současně přidávám odkaz na seznam aplikací, které budou předmětem hodnocení v připravovaném článku, čímž plním další bod harmonogramu.

    https://docs.google.com/document/d/1Dma5bhYUoMnxm25TZGejLbd4bB9Ng5uRoWl2MEonVS8/edit?usp=sharing

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě k tomu placení. Na Google Scholar (nebo podobné vyhledávací servery) se připojujte z univerzity (nebo pomocí VPN z univerzitní domény). Škola má velké množství zdrojů zaplacené, takže se k nim pak dostanete zdarma.
      Už byl provedený výběr aplikací?

      Vymazat
  4. Výběr proveden byl, odkaz na seznam hodnocených aplikací je součástí předchozího komentáře.

    OdpovědětVymazat