pondělí 19. října 2015

KMA/POK - 5. týden

V tomto týdnu budeme pokračovat ve schémových jazycích. Minule jsme se seznámili s principy a základním dělení jazyků, které umožňují popsat a definovat libovolnou podmnožinu XML. Pátý týden je věnovaný třem příkladům schémových jazyků:

  • DTD
  • XML Schema
  • RELAX NG
Každý z nich má své pro a proti. Proto si prostudujte pečlivě dokumentaci, kterou pro každý jazyk najdete na webu.

Zároveň upozorňuji, že nějak ustala komunikace ohledně zápočtových úkolů (pokud je míč na mé straně, tak mě prosím dejte vědět). Další klíčový termín (20. října) se kvapem blíží. 

8 komentářů:

  1. V komentáři u prvního týdne výuky jsem dával odkaz na návrh semestrální práce i s harmonogramem:
    https://docs.google.com/document/d/1eNdRDrgXLKyczHlL-Xktcgr8Ob2V-QnIgqorJdhCvCs/edit?usp=sharing
    Pokud by se Vám návrh semestrální práce nezamlouval, mohl bych se více zaměřit na rešerši článků, zabývající se časoprostorovými mapami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zadání mně celkem vyhovuje, ale...
      - ...předpokládám, že součástí mapy bude i nějaký krátký text
      - ...předpokládám, že mapa bude pracovat s reálným časem, tzn., že když si ji zapnu například v pondělí v poledne, ukáže mi pouze aktuálně otevřené podniky

      Vymazat
  2. Přidávám odkaz na upravené zadání doplněné o harmonogram
    https://docs.google.com/document/d/1RbogeZPc2h9sFDaUiR4Put8RjLBmm3P1DpwtFCBn6I0/edit?usp=sharing

    Odkazy jsme přidávali pod Váš první příspěvek, takže asi zapadly do historie. Pro další odevzdávání dílčích částí semestrálních prací by bylo dobré nějak sjednotit kam dávat jednotlivé odkazy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkazy nezapadly, jen jsem neměl čas je vyřídit. S Vaším harmonogramem souhlasím. Budu se příští těšit na první část.

      Vymazat
    2. Dobrý den,
      přidávám odkaz na návrh mého zadání semestrální práce s harmonogramem.
      S pozdravem
      Pavel Knížák
      https://docs.google.com/document/d/1_K3wNrBBjjz-XoP34vohqY4-T7PnmmgmM9gaJB4cPTI/edit?usp=sharing

      Vymazat
    3. Námět vypadá smysluplně, ale podmínkou je ještě popsat inovativnost vašeho projektu oproti existujícím řešením (tím nemyslím pouze na Vaší škole).

      Vymazat
    4. Děkuji za odpověď.
      Doplnění inovativnosti je v dokumentu https://docs.google.com/document/d/1_K3wNrBBjjz-XoP34vohqY4-T7PnmmgmM9gaJB4cPTI/edit?usp=sharing
      Pavel Knížák

      Vymazat
    5. S harmonogramem i tématem souhlasím.

      Vymazat