pondělí 6. března 2017

SGG - 3. týden

Já osobně považuji tento týden za nejsložitější. Co se musíte naučit? Začal bych formátem RDF (Resource Description Framework) a jeho aplikacemi v oblasti prostorových dat (například vám známé SPOI nebo LinkedGeoData). Poté se podívejte na problematiku ontologií (dvě prezentace na blogu). Pokračujte na dotazovací jazyk SPARQL (další prezentace), podívejte se na prezentaci o stáži na FAO a vyzkoušejte si některé sémantické nástroje (například AgroVoc, EuroVoc, GEMET, GeoNames.org nebo DBpedii).

A ještě poznámka k zaslaným harmonogramům. Z mého pohledu budou nejsložitější krok 3 - linked data, protože budete muset prohledávat různé zdroje a především poslední fáze, kdy před tvorbou objektových vazeb, bude potřeba rozhodnout typ vazby (topologická, mereologická...), najít vhodný slovník a teprve pak přijde na řadu vyplňování vlastních vazeb.

5 komentářů:

  1. V zadání semestrální práce píšete, že máme doplnit 100 nových bodů zájmu. Musí se opravdu jednat o zcela nové body, které ještě nejsou uloženy v datové sadě (SPOI)? Pokud ano, nedovedu si představit, kde potřebné body najdu, když je již mnoho bodů v nabízených lokalitách (v mém případě Klatovy) uloženo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusí se jednat o zcela nové body, ale i o body významně aktualizované. Každopádně vloni jsem si dělal právě v Klatovech malý test a našel jsem padesát nových bodů (obchody, úřady, kostely, památky...) pouze na náměstí a v jeho nejbližším okolí.

      Vymazat
  2. Dobrý den, v harmonogramu mám stanovený na první část SP již zítřejší termín. Bohužel už je mi jasné, že to pro jiné aktivity nestihnu. Není to jistě ideální start, ale brzy, věřím, výsledek pošlu. Pročetl jsem si různé varianty postupu z loňského roku a částečně jsem je vyzkoušel na omezeném množství bodů. Rád bych také místo pouze ruční editace nebo použití RDF serializace Turtle zkusil použít vlastní skript, což mi přijde jako elegantnější řešení (jsem zvědav, jestli tomu v mém podání tak skutečně bude...).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ale není mi z Vaší zprávy jasné, kdy a co přesně dodáte.

      Vymazat