pondělí 18. dubna 2016

SGG - zápočet (9)

V nové verzi ukázkového RDF souboru jsou doplněny příklady vazeb u některých objektů. Jedná se o vazby na externí data (tedy čtvrtý krok zápočtového úkolu), například, že Prampouch (= zděný rozpěrný oblouk mezi dvěma budovami) vytvořila Eva Jiřičná nebo že Černá věž je ekvivalentní se stejným objektem v datové sadě Wikidata. V rámci pátého kroku se mají vytvořit interní vazby - tedy například, že oltář leží v kostele. Pro popis vlastní jsem použil existující relace ze standardů Web Ontology Language nebo z DBpedia.
V dalších týdnech se budu snažit datový soubor rozšiřovat, například o topologické vlastnosti podle standardu SPARQL.

5 komentářů:

  1. Dobrý den

    Předávám k hodnocení rdf soubor doplněný o odkazy na externí data. Soubor jsem vytvořil ještě před tím než jste na blog umístil ukázkový soubor, takže obsahuje jen odkazy na dbpedii a geonames. Omlouvám se za nedodržení termínu, ale musel jsem obnovit systém na počítatči a než jsem nalezl zálohy dat abych mohl dokončit úkol, propásl jsem daný termín. Navíc mám problém, že se mi často komentáře na tomto blogu zobrazí s velkým zpožděním, nebo pro jistotu vůbec.
    Odkaz na soubor:
    https://drive.google.com/file/d/0B8axiBOytnjNYUI3eXhvU1A3ZUk/view?usp=sharing

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Posílám několik poznámek k zaslanému RDF souboru (předpokládám, že se jedná stejný soubor, který jste posílal v komentáři k předchozímu úkolu):
      - http://cs.dbpedia.org/page/Rokytnice_nad_Jizerou - odkaz by měl být pokud možno na anglickou stránku (ale to v principu není chyba), každopádně odkazujte nikoli na "pege" (pouze vizualizace dat), ale na "resource".
      - u dc:source neuvádějte řetězec, ale uri (například kolega Vaník uvedl odkaz na svoji univerzitní webovou stránku nebo tam může být odkaz na LinkedIn).
      - Zkuste být přesnější v OSM kategoriích (například parkoviště nebo apartmán)

      Vymazat
    2. Stejně jako u DBpedie by se měl používat link na /resource/ namísto /page/, tak u Wikidat by se mělo používat URI ve formátu /entity/ namísto /wiki/

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Doplnil jsem LOD vazby a objektové vazby. Po Vašem vzoru jsem využil vlastností dbo:author a dbp:artist, a to dokonce zrovna také pro Evu Jiřičnou. Navíc jsem použil vlastnosti schema:hasPart a geos:sfTouches.
    Soubor v Turtle notaci:
    https://drive.google.com/file/d/0BzPnfI3jo4ITQTBKSV9HbnduWHc/view?usp=sharing
    Soubor v RDF/XML notaci:
    https://drive.google.com/file/d/0BzPnfI3jo4ITbmc3amcyOEQ1TG8/view?usp=sharing

    Chybí mi tedy ještě zavést a vyplnit novou vlastnost.

    OdpovědětVymazat