pondělí 29. února 2016

SGG zápočet (1)

Na tomto místě budu postupně publikovat, jak je možné plnit zápočtové úkoly. Jako zájmové území jsem si vybral náměstí v Klatovech a jeho nejbližší okolí. Kupodivu jsem zjistil, že 50 bodů celkem v pohodě najdu na samotném náměstí.
Jako nejrychlejší se mně zdálo vytvoření mapy v Google Maps. Za pomocí mapy.cz, Street View a vlastních znalostí jsme naklikal 50, včetně jejich názvů. V tabulce (přímo v Google Maps) jsem doplnil zkratky kategorií (povinný prvek v datovém modelu) a uložil vrstvu jako KML. V QGIS jsem uložil KML jako CSV, protože podle mých zkušeností bude nejjednodušší další editace v běžném tabulkovém procesoru.
Jaké jsou vaše postupy?

6 komentářů:

  1. "za pomocí (...) vlastních znalostí jsme naklikal 50, včetně jejich názvů".
    To je korektní postup? Žádný odkaz na zdroj? Jakou důveryhodnost má mít datová sada SPOI? I data OSM mají oficiálně vycházet z GPS měření, což jim jistou věrohodnost dává (dodržování je věc druhá). A jak je to s autorskými právy, když oklikám body z komerčních map?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekl bych, že například přesnosti GPS měření pomocí mobilu tenhle postup docela vyhovuje. Navíc si myslím, že v případě POI ke důležité najít zájmový bod a nikoli dojít na přesné souřadnice vchodu.

      Vymazat
    2. Měl jsem na mysli spíš ''accuracy'', než ''precision''. Co když přidám POI na souřadnice, kde se v ML nachází fontána a popis dám "Vřídlo" (to je poměrně častá záměna). Odkud vezme uživatel SPOI jistotu, že jsem POI nezaměnil, nebo si je rovnou nevymyslel?

      Vymazat
    3. Tenhle komentář ve vztahu k používané technologii pro sběr dat trochu nechápu. Existuje termín reliability - spolehlivost dat, ale samozřejmě ošetření spolehlivosti je velice problematické a to dokonce i pro státem garantovaná data (viz katastr nemovitostí).

      Vymazat
  2. Dobrý den, kopíruji sem můj dosavadní postup při zpracovávání semestrální práce.
    1) Vytvořil jsem mapu Turistické zajímavosti Rumburka a okolí v mých mapách na Googlemaps
    a)zaznamenal jsem do mapy cca 52 bodů zájmů
    2) Vytvořil jsem tabulku bodů zájmů v Google
    3) Vytvořenou mapu jsem naimportoval do souboru KML pro zobrazení v Google Earth.
    Mapa turistická - Rumburk.kml
    4) Seznámil jsem se velmi zběžně s formátem RDF a uložil jsem si záložku na info o aplikaci
    na otvírání tohoto soubotu a též pro analýzu zjištění typu RDF souboru.
    http://www.solvusoft.com/cs/file-extensions/file-extension-rdf/
    5) Seznámil jsem se s prezentací SPOI-Riga1 pro popsání výhod tohoto způsobu
    prezentování geodat. Ke dni 4.3.2016
    Děkuji za případné rady a přeji pěkný den. Petr Fiala

    OdpovědětVymazat
  3. Postupoval jsem nakonec obdobně. Na Mapy.cz jsem naklikal celkem 52 bodů, s pomocí Google maps, Street View, a s kontrolou, zda již body náhodou v SPOI neexistují.
    Tyto body jsem pojmenoval přímo ve webovém rozhraní a poté uložil vrstvu jako KML.
    KML jsem otevřel v QGISu a uložil jako CSV.
    Pokračování v dalším příspěvku...

    OdpovědětVymazat