pondělí 14. září 2015

Druhý rok blogu

Druhý rok blogu fungování našeho blogu se blíží ke konci. Z hlediska statistiky by se sice dal označit jako méně úspěšný než rok první. Ale to není dáno kvalitou obsahu, ale nižším počtem studentům na předmětech, které vyučuji (například KMA/POK vloni po dvou týdnech neměl žádné studenty, a ti, kteří tam byli zapsaní se do škrtnutí předmětu ani neobjevili ani nezačali komunikovat).
Na druhou stranu celkově stoupl počet komentářů a to dokonce i u takových příspěvků, kde publikování komentáře nebylo svázané s nějakým "přímým ziskem" pro studenta. Byl bych velice rád, kdyby se tenhle trend opakoval i v roce budoucím, ale tam samozřejmě rozumím, že nejdříve musí být zajímavé příspěvky, aby bylo možné na ně reagovat.
V akademickém roce 2014-2015 neplánuji žádné větší změny blogu. Pokusím se malinko oživit design, udělat pořádek v příspěvcích z Twitteru, aktualizovat seznam RSS příspěvků a nějakým způsobem propojit Blogující geomatiky a tento blog.

A ještě statistika:

  • Ačkoli absolutní počty přístupů byly nižší než předloni, tvar histogramu zůstal stejný. Maxima dosahujeme v prosinci a lednu, kdy jsou dlouhé noci a studenti (i další) z nedostatku jiné zábavy čtou blog. A samozřejmě se blíží zkouškové, v zimním semestru mám více předmětů a ani počty studentů nejsou ještě zredukovány zkouškovým obdobím. Naopak minima najdeme o prázdninách (přemýšlím, jestli provoz blogu o prázdninách úplně neutlumit...)
  • Celkový počet návštěv za dva roky je vyšší než 26 000. Což je vzhledem k omezené cílové skupině slušné.
  • Nejnavštěvovanějším postem loňského roku byly Listopadové úkoly TKA.
  • Nově vytvořená stránka se studijními materiály měla skoro 1000 návštěv. Navíc podle mých zkušeností řada studentů a kolegů z jiných univerzit stále stahuje naše materiály ze starých stránek.
Na závěr bych vás, tedy čtenáře, chtěl požádat o stručnou zpětnou vazbu. Napište komentáře, námitky, pochvaly, kritiky, prostě, co vás napadne. Diskuze pod tímto článkem je otevřená (i když moderovaná).

1 komentář:

  1. Kdyby měl každý vyučující takový přístup, studovala by se VŠ zase o kus lépe... Jenom stručně: líbí se mi hlavně příspěvky, které mají přesah i mimo geomatiku (různé tipy, návody, odkazy apod.)

    OdpovědětVymazat