pondělí 14. října 2013

Hodnocení předmětu


31 komentářů:

  1. Dobrý den,
    mohu se zeptat co v mém xml. bylo špatně nebo co tam chybělo??
    Děkuji Z. Laciná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Půl bodu bylo odečteno kvůli mapě ze serveru infosnow.ch - pokud člověk neví, kde konkrétní středisko najde, pak je taková mapa k ničemu.

      Vymazat
    2. Myslíte u střediska Arosa? Tam je odkaz na mapu střediska - kde jsou zobrazeny sjezdovky a také se odtud dostaneme na oficiální stránky strediska. A kde je samotné středisko na to odkazují souřadnice a jejich oficiální stránky.
      Mám tedy toto opravit do schématu?
      Děkuji Z. Laciná

      Vymazat
    3. Myslím tu Arosu - když napíšu ten odkaz dostanu mapu celého Švýcarska, ale ne mapu sjezdovek v daném středisku.
      Opravit to můžete v další verzi a pošlete mi opravu společně se schématem.

      Vymazat
    4. Asi pořád nevím přesně co myslíte :) já když dám do vyhledávače odkaz, který mám u mapy strediska :
      http://www.infosnow.ch/~apgmontagne/?lang=de&id=67&tab=map-wi
      tak se mi zobrazi sjezdovky at to otevřu v jakém koliv prohlížeči.
      Děkuji Z.L.

      Vymazat
    5. Odkaz, který jste poslala v posledním komentáři (který skutečně funguje)
      http://www.infosnow.ch/~apgmontagne/?lang=de&id=67&tab=map-wi

      Odkaz z XML souboru (který nefunguje)
      http://www.infosnow.ch/~apgmontagne/?lang=de&id=67&tab=map-wi

      Vymazat
    6. Odkazy, které jste poslal jsou identické a opravdu oba fungují ajsou v xml. pokus by se Vám zobrazovala pouze mapa Švýcarska musel by jste zadat tento odkaz:
      http://www.infosnow.ch/~apgmontagne/?

      Je to to samé ale bez toho koncového.

      Vymazat
    7. Nevím proč se mi po odeslání oba odkazy ukazují jako stejné...
      Posílám kopii obrazovky v emailu.

      Vymazat
    8. Pokud si otevrete moje xml v nejakem textovém souboru objevi se vam tam tato adresa:
      http://www.infosnow.ch/~apgmontagne/?lang=de&id=67&tab=map-wi
      tu kterou vy zobrazujete. ale tento znak & je unicode který nahrazuje & , které by neprolezlo validátorem. takže pokud si odkaz otevřete z mého poslaného odkazu, ukáže se vám přímo mapa strediska.

      Vymazat
    9. Vůbec Vašemu poslednímu příspěvku nerozumím - "...tento znak & je unicode který nahrazuje &..."
      Každopádně souhlasím, že poslední URL je funkční. Ale toto URL nebylo v originálním souboru.

      Vymazat
    10. Koukam ze si to prohlizec upravuje jinak :) posílám v emailu puvodni zpravu

      Vymazat
    11. Trochu jsem narazili na nedostatky Google technologií - XML kód asi neberou...

      Vymazat
    12. Tudíš původní xml. je pořád stejné :) to které jsem vám odevzdala i to ketré jsme si ted poslali. :)

      Vymazat
    13. No to právě není pravda - to, co jste poslala původně nefunguje, protože v prohlížeči se musíte upravit znakovou entitu na původní znak...
      Existují samozřejmě řešení a napadají mě rovnou dvě - použít zkracovač URL (třeba bit.ly) nebo napsat URL jako neparsovatelnou část kódu

      Vymazat
    14. Ted nerozumím vasemu prispevku. Ten soubor xml. je správný, kde je to nahrazeno, jinak by to neproslo validatorem. a pokud si kliknete na odkaz, který jsem odevzdala - ten s evám otevre v prohlizeci: viz mail a tam si ten odkaz zkopirujete a normalne funguje.Ten znak se musí nahradit jinak neproleze validátorem. a ukolem bylo odevzdat fungujici odkaz a tam ten odkaz je správný

      Vymazat
    15. Navrhl jsem Vám dvě možnosti, jak to udělat, aby ta správná URL (bez nahrazování znaků) prošla parserem (zřejmě zaměňujete parser za validátor, protože k validaci potřebujete schéma a to zatím nemáte).

      Vymazat
    16. Ano ve validátoru je napsáno, že pokud se neposkytne schéma, zkontrluje jen tu psanou část, v tom máte samozřejmě pravdu.V zadání bylo jen poskytnout fungující odkaz a v tom odkazu je to nahrazené správně i se to správně zobrazuje(vubec tam ta nahrada neni videt). Vaše prezentace na xml jsem si přečetla a jako teprve se učící soubory xml. jsem si našla, že to lze takto nahradit. To je tedy špatně i přesto, že odkaz na stredisko v odkazu na odevzdané xml je funkční?
      Děkuji Vám za spolupráci při řešení problemu.

      Vymazat
    17. Když já právě nesouhlasím s Vaší předposlední větou - ten odkaz funkční není (resp. je nutné ho manuálně upravit), proto jsem odečetl půl bodu.

      Vymazat
    18. Pokud si zdrojovy soubor Xml. Stahnete k sobe a otevrete v textovem editoru,ano jsou tam ty nahradni znaky.ale pokud si otevrete rovnou v prohlizeci odkaz ktery jsem odevzdala stranka na mapu se zobrazuje spravne a odkaz je funkcni,tak to opravdu je.Ale dobre u schematu to nastuduju a udelam jinym zpusobem :)
      dekuji Z.L.

      Vymazat
  2. Dobrý den, chtěla bych znat svoje nedostatky 2. úkolu - XMLsoubor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady mám drobnou výhradu (0,5 bodu) k podzimní mapě jednoho resortu (Zell am See), na stejných stránkách je i mapa zimní, tak proč ji nepoužít, když se jedná o lyžování.

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď. Jen nerozumím, v dokumentu u Zell am See mám odkaz na zimní stránky, dokonce je to vidět i v http://www.schmitten.at/de/winter.html, když jsem dala ten odkaz do vyhledáváče, tak mi otevře zimní stránky. Oni tam podzimní nemají, jen letní.

      Vymazat
    3. prominte na teto adrese, která je v dokumentu http://www.schmitten.at/de/pistenplan.html

      Vymazat
    4. zkontrolovala jsem všechny mapy v dokumentu a jsou vsechny zimní.

      Vymazat
    5. Já jsem našel mapu http://www.zellamsee-kaprun.com/skimap/index.html#/fall/, která vypadá jako, že zimní není...

      Vymazat
    6. ok, uz jsem to pochopila. Dekuji.

      Vymazat
  3. Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jaké nedostatky měl můj XML soubor, abych je mohl pro následující úkol odstranit. Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  4. Chybí zdroje informací a soubor jste zaslal po termínu odevzdání.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    také bych se chtěl informovat, jaké chyby se v mém úkolu vyskytují, abych je mohl případně v dalších úkolech odstranit.
    Předem děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V souboru nemohu najít zdroje informací.

      Vymazat
    2. Děkuji za informaci. Bohužel jsem tuto část zadání přehlédl, příště budu lépe číst.

      Vymazat