Po třinácti týdnech končí naše společná virtuální setkávání nad předmětem Počítačová kartografie. Ona v předchozí větě zmíněná virtuálnost se stala bohužel už víceméně stabilní skutečností, protože nízký počet studentů brání rozvrhování tohoto předmětu. Přesto věřím, že komunikace prostřednictvím blogu a případně jiných komunikačních kanálů byla pro vás efektivní a užitečná. Stejně jako vlastní předmět, který vás měl obohatit především o pohled na průnik XML technologií a počítačové, potažmo webové kartografie.
Předpokládám, že zápočty budou dokončeny v řádných termínech. Zatím vypisuji dva termíny zkoušky - oba podle přání studentů jsem rezervoval na pátek:
Prosím studenty, aby se na pokud možno domluvili a pokusili se navštívit oba termíny v co možná nejvyšším počtu. V případě potřeby samozřejmě vypíšeme další termíny.
Předpokládám, že zápočty budou dokončeny v řádných termínech. Zatím vypisuji dva termíny zkoušky - oba podle přání studentů jsem rezervoval na pátek:
- 15.1.2016, UN 657, od 10:00
- 5.2.2016, UN 657, od 10:00
Prosím studenty, aby se na pokud možno domluvili a pokusili se navštívit oba termíny v co možná nejvyšším počtu. V případě potřeby samozřejmě vypíšeme další termíny.
Dobrý den
OdpovědětVymazatPodle harmonogramu předkládám ke kontrole text článku o aplikacích pro záznam sportovních výkonů. Text zatím není doplněný o použité zdroje a zasloužil by si i lepší formátování. Podle Vašeho návrhu jsem lehce poupravil hodnotící kritéria. Uvažoval jsem i o použití vah, ale mám pocit, že tím trpí objektivita výsledků.
Článek je na adrese:
https://onedrive.live.com/redir?resid=CD0BF4AFC66447E!779&authkey=!AN6mothLDkhh098&ithint=file%2cdocx
Finální verze hotového plánku je ve dvou variantách:
OdpovědětVymazat1. Plánek, kde se zobrazuje aktuální hodina/přestávka (dle skutečného času)
2. Plánek s možností výběru libovolné hodiny/přestávky.
Do plánku byly přidány i dohledy o přestávkách na jednotlivých chodbách a v jídelně. Toto považuji za originální nápad i řešení, které nemá v žádném komerčním softwaru obdoby a nenašel jsem ani projekt jednotlivce, který by něco podobného řešil. Další originalita je tvorba samotného plánku v GIS, většinou se to tvoří pouze v některém speciálním kreslicím programu, např. Microsoft Visio. Projekt považuji za dokončený, který (pokud se neobjeví nějaká chyba či nepřesnost) již nepotřebuje další úpravy.
Práce vypadá velice dobře s jedinou výjimkou a tou je velikost mapové kresby. Uživatelsky výhodnější by byla možnost přepínání si mezi jednotlivými budovami a patry tak, aby se každá dílčí mapka vešla na průměrně velký displej. Druhou možností je umožnění změny velikosti (zoomování).
VymazatBude mapa viset někde na oficiálním webu školy?
Děkuji za odpověď. Rozdělení mapy najdnotlivé budovy a patra mě zatím nenapadlo, znamenalo by to pravděpodobně znovu vyexportovat mapu z ArcGIS a začít znovu začleňovat rozvrhovou náplň. Důvod, proč zatím je vše na jedné stránce je ten, že uživatel má mít celkový přehled o obsazenosti jednotlivých učeben a má možnost ve webovém prohlížeči vyhledávat příslušné třídy či učitele přes funkci Ctrl+F. K zoomování lze použít standardní funkci prohlížeče Ctrl+scrolovací kolečko myši.
VymazatMapa již teď visí na oficiálním webu školy - skolajih.cz, akorát dosud neměla veřejný odkaz, ten jsem přidal k rozvrhům.
http://skolajih.cz/?sekce=skola&stranka=rozvrhy
Cesta: Škola -> Aktuální školní rok -> Rozvrhy hodin 2015/16
Přeji Vám příjemné vánoční svátky a hodně zdraví a úspěchů v novém roce 2016.
Výborně, v tom případě jste získal zápočet z POK.
VymazatDobrý den
OdpovědětVymazatČistě pro případ že by můj předchozí příspěvek nebyl schválen, posílám odkaz na první verzi textu článku.
https://onedrive.live.com/redir?resid=CD0BF4AFC66447E!779&authkey=!AN6mothLDkhh098&ithint=file%2cdocx
Dobrý den
OdpovědětVymazatZ nějakého důvodu mi nejde přidávat komentáře z mého klasického účtu Google. Proto zkouším použít jiný. Přidávám odkaz na text článku o mapách z aplikací pro záznam sportovních aktivit:
https://onedrive.live.com/redir?resid=CD0BF4AFC66447E!779&authkey=!AN6mothLDkhh098&ithint=file%2cdocx
Jan Voráček