Tento týden je barevný. Naše setkání se týkalo především používání barev v kartografii. Z minulého týdne jsme znali, že barva (resp. dva základní parametry tón a kombinace jasu a sytosti) je důležitou grafickou proměnnou. A v tomto týdnu jsme se do problematiky barev ponořili hlouběji a podívali se na barevné stupnice, vnímání barev nebo různých rizik spojených s používáním barev.
Druhá (kratší) číst se věnovala klasifikaci kartografických interpretačních metod, abychom příští týden mohli začít probírat jednotlivé techniky.
Nezapomeňte, že příští týden přednáška ani cvičení nebudou probíhat v prezenční podobě, ale formou samostudia a samostatné tvorby seminární práce (v říjnu se mají odevzdat dva úkoly). Bohužel původně avizované konzultace s Mgr. Musilovou musíme z důvodů její nepřítomnosti zrušit. Pokud budete potřebovat jakoukoli konzultaci, budu k dispozici na blogu, případně na emailu.
Druhá (kratší) číst se věnovala klasifikaci kartografických interpretačních metod, abychom příští týden mohli začít probírat jednotlivé techniky.
Nezapomeňte, že příští týden přednáška ani cvičení nebudou probíhat v prezenční podobě, ale formou samostudia a samostatné tvorby seminární práce (v říjnu se mají odevzdat dva úkoly). Bohužel původně avizované konzultace s Mgr. Musilovou musíme z důvodů její nepřítomnosti zrušit. Pokud budete potřebovat jakoukoli konzultaci, budu k dispozici na blogu, případně na emailu.
Dobrý den,
OdpovědětVymazatchtěla bych se zeptat zda je možné využívat pseudokartogram. Po prozkoumání literatury ani Vaší prezentace si nejsem úplně jistá - mohu tuto metodu použít pro svůj úkol na TKA?
Děkuji. Pěkný den! Lucka Šilhavá
Napište o jaký úkol se konkrétně jedná.
VymazatMáte na mysli pseudokartogram (to je obecně novotvar, který se příliš neužívá) nebo nepravý kartogram (bez přepočtu na plochu areálu)?
Jedná se o úkol C2 - počty živě narozených dětí za rok 2013. Čísla jsou přepočtena na 1000 obyvatel.
OdpovědětVymazatV úkolu C2 je možné vytvořit nepravý kartogram. Ale zvažte možnost, jestli by data nešla vizualizovat jiným způsobem (v tomto konkrétním případě bych zvolil anamorfózu nebo diagram / proporční symbol).
Vymazat