Vítejte v kurzu Počítačová kartografie (KMA/POK), který bude v letošním roce probíhat především formou elektronické podpory výuky. Důvodem je nízký počet přihlášených studentů, což vedlo k nerozvrhování tohoto předmětu.
Elektronická podpora bude spočívat
V rámci prvního týdne výuky si zopakujte vaše obecné kartografické znalosti (zobrazení, kompozice, znaky, interpretační metody...). Budete je během semestru potřebovat.
Druhý týden semestru je věnovaný značkovacímu jazyku XML (Extensible Markup Language). Ten představuje základní strukturu (formát, jazyk), ze které jsou odvozeny další formáty určené pro popis prostorových dat, transformačních pravidel (zpracování a harmonizace dat) nebo vektorové grafiky. Studijní materiály by vám měly objasnit základní princip XML, přednosti a nedostatky tohoto formátu, stručnou historii a vývoj. Nejdůležitějším výstupem ze druhého týdne výuky by měla být schopnost psát a kontrolovat korektní (well-formated) XML dokumenty. K tomu je zapotřebí seznámit se se základními prvky XML jazyka a možností jejich řetězení. V neposlední řadě je k dispozici jednoduchý test, který formou interaktivní prezentace ověří vaše znalosti.
Elektronická podpora bude spočívat
- v publikování dokumentu Průvodce předmětem,
- v příspěvcích na tomto blogu, které budou uveřejňovány podle potřeby (zpravidla jednou týdně, většinou v pátek),
- v odkazech na externí i interní výukové materiály,
- v možnosti domluvit si s vyučujícím kdykoli individuální konzultaci,
- v možnosti navrhnout a domluvit si přednášku (hromadnou konzultaci na konkrétní téma).
V rámci prvního týdne výuky si zopakujte vaše obecné kartografické znalosti (zobrazení, kompozice, znaky, interpretační metody...). Budete je během semestru potřebovat.
Druhý týden semestru je věnovaný značkovacímu jazyku XML (Extensible Markup Language). Ten představuje základní strukturu (formát, jazyk), ze které jsou odvozeny další formáty určené pro popis prostorových dat, transformačních pravidel (zpracování a harmonizace dat) nebo vektorové grafiky. Studijní materiály by vám měly objasnit základní princip XML, přednosti a nedostatky tohoto formátu, stručnou historii a vývoj. Nejdůležitějším výstupem ze druhého týdne výuky by měla být schopnost psát a kontrolovat korektní (well-formated) XML dokumenty. K tomu je zapotřebí seznámit se se základními prvky XML jazyka a možností jejich řetězení. V neposlední řadě je k dispozici jednoduchý test, který formou interaktivní prezentace ověří vaše znalosti.
Dobrý den,
OdpovědětVymazatvšiml jsem si, že na Google mapách v Rokycanech nejsou zobrazeny Music bary (např. Liďák, Žďár, Železná). Tak mě napadlo vytvořit webovou mapu, kam bych tyto bary přidal (fotky, odkazy na stránky atd.).
Připomínám, že do 30.9. je zapotřebí odevzdat "Návrh tématu práce, který se bude skládat ze stručného (ale jasného a konkrétního, ale ne triviálního) popisu výsledku (výsledků) a vysvětlení, proč je navrhované řešení unikátní."
VymazatPrávě ten popis jedinečnosti postrádám. V čem se bude navrhovaná mapa lišit od podobných řešení. Pokud by se mělo o Google mapu s několika doplněnými bodovými prvky, pak se rozhodně o unikátní řešení nejedná.
Tak v tom případě mě napadlo zakomponovat do mapy čas. Vždy by se zobrazili (zvýraznili) podniky, které by měli v ten daný čas otevřeno.
OdpovědětVymazatTady posílám odkaz na návrh semestrální práce:
Vymazathttps://docs.google.com/document/d/1eNdRDrgXLKyczHlL-Xktcgr8Ob2V-QnIgqorJdhCvCs/edit?usp=sharing
Posílám odkaz na trochu poupravený návrh semestrální práce s harmonogramem:
Vymazathttps://docs.google.com/document/d/1eNdRDrgXLKyczHlL-Xktcgr8Ob2V-QnIgqorJdhCvCs/edit?usp=sharing
Přidávám odkaz na téma, které bych rád v rámci semestrální práce z předmětu POK zpracoval. Jednalo by se o článek zabývající se webovými mapami vytvářenými pomocí aplikací pro záznam sportovních aktivit. Více v následujícím odkazu:
OdpovědětVymazathttps://docs.google.com/document/d/1LRnF-TyQ2NnhBk9Gg-V4ug8ruoDIDncaBQ5HYL7rvGo/edit?usp=sharing
Téma se mi docela líbí. Jen bych ho trochu zúžil a zaměřil pouze na mapy (vynechal bych ty části, které se věnují datům, a naopak propracoval hodnocení map). Zkuste zadání pozměnit a zároveň už navrhněte harmonogram (viz Průvodce předmětem).
VymazatPřidávám odkaz na upravené zadání doplněné o harmonogram
Vymazathttps://docs.google.com/document/d/1RbogeZPc2h9sFDaUiR4Put8RjLBmm3P1DpwtFCBn6I0/edit?usp=sharing